lördag 7 januari 2012

Stress, redan?

Det stressar mig att ha för mycket att göra, att ha för många små projekt som inte hör ihop. Så istället för att ta itu med dem med kaos inuti mig målar jag en stund. Försöker hitta lugn.

Folk fungerar olika under stress. Jag bara låser mig och allting går saktare. Ska undvika sånt jobb som kräver att man tar itu med väldigt många olika sorters saker på en gång, sådant som inte går att sortera under ett tema. Det där med att kvinnor är bra på multitasking är nog en lögn. Personlighetsdrag måste det ju handla om. Eller kanske jag inte är tillräckligt kvinna.

Det gör inget om 4 av 6 projekt inte blir av. Men jag vill. Jag ska. Envis är jag. Nu, arbeta!


PS. Temat påminner mig om denna tolkning av våra kartor.. och ja, visst är jag fascinerad.
~ ~ ~
Because you are a realistic and sensitive person, deeply concerned with the immediate needs of others and well-grounded in ordinary living, you are bound to feel safe and secure with your partner's own pragmatic and sensible approach to life. The two of you have few illusions about the effort needed to build a solid relationship, and both of you are prepared to work hard for what you want from love and from life, for you are cautious souls who expect nothing for free. You are also attracted by your partner's more rational and reasoning attitude toward problems and conflicts, and the clear and lively qualities of her mind stimulate and fascinate you.
~ ~ ~
Det här är bara en aspekt, det fortsätter med annat, så som "The two of you also have the ability to laugh together" och "Your relationship tends to bring a quality of playfulness and vitality out of both you and your partner", med mera.

3 kommentarer:

  1. Jag känner sen igen lätt att jag inte får någonting gjort om jag inte har en stor arbetsbörda att sköta om. Stress gör mig till en duracellpupu. :D

    SvaraRadera
  2. Håller med föregående talare. Jag behöver lite stress och måsten för att överhuvudtaget komma igång, även om jag aldrig skulle ha trott på det där själv innan. Nu under jullovet har jag baaaara drischat, helt sjukt alltså, sovit till halvett och låtit kandin ligga bara, inte gjort ett skit förutom spelat nätscrabble och sånt. Jag behöver helt enkelt lite måsten för att sen kunna uppskatta min frihet.

    SvaraRadera
  3. What's with alla playing nätscrabble? :D Och båda har ni rapporterat att folk kan vara rude. Hu! Stannar i min lilla facebook scrabble tror jag, för fb-friends vågar inte vara rude på samma sätt. :P

    Det kan nog vara svårt att komma igång utan deadlines. Att drischa låter såååå skönt! :D Surely behöver man såna pauser ibland?

    Jag har så många idéer hela tiden för vad jag vill göra, starta nytt, så det känns bara tungt att ha många projekt att hantera. För lite frihet, spontanitet. Det måste finnas rum för nytt.. Och det känns frustrerande att inte kunna hålla alla saker i sinnet at once. Då måste man gå omkring med listor på vad som behövs göras. Då är man bunden till det, finns inget rum för spontant nytt där heller och att göra saker som passar på rätt tidpunkt.

    Helt sjukt att man ska arbeta även om man borde vila, eller skriva när man är luddig istället för att promenera, å sånt! Idag borde jag skriva uppsats, har inte så mycket val pga deadline, men min hjärna är ytterst luddig, svårt att fokusera.. Hur ska det här gå..

    Det låter så fint å imponerande när folk talar om sina kandin. :D Jag vill å! Eller.. wait.. folk brukar complain about sina kandin.. Hmmmmm.

    SvaraRadera