tisdag 10 januari 2012

Full moon madness

(Kvickt gjord, hade inte så himla mycket tid idag.)
~ ~ ~
Sötare än söt när hon svarar tyst och försvinner, oemotståndligt. Men när är deadline? Jag känner på mig att nu saktar vi in, universum varvar ner, någonting annat ska hända. Ängelkorten säger ja: paus. Jag förstår inte varför och undrar om vi har tid för det här eller bara sitter i köket medan vardagsrummet brinner.
~ ~ ~
Inget klick. Facebook står kall och oberörd. Jag behåller mina meningar, leker med dem inne i magen, de hoppar upp och stöter till hjärtat. Mår lite illa ibland av hur mycket det rör sig. Jag går utanför, bakom gränser, tittar in på dem som leker offentligt. Jag tycker om det där, jag tycker om detta också.. Jag säger oftast ingenting. Det känns inte meningsfullt och önskvärt att försöka med det längre.
~ ~ ~
Kollapsar på sängen. Ful rund skiva stör mig, glor från himlen, full är den. Ligger stilla men går av och an: kanske jag inbillar mig, kanske inget är sant, vad är sanning, vad ska jag göra..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar