tisdag 31 januari 2012

Dramatik i självmordsettan

*lägger tarotkort*
..Alltså vafan är de här korten!? Jaha! Här går man och smider planer, bider sin tid och hoppas på att man inte är den enda som arbetar och så kommer det här!?

Allt det där om hoppets stjärna kommer rusande tillbaka i ett ögonblick och ritar skrik över väggarna. Jag är redo att fly i ett ögonblick: aldrig det igen!

Jag drar kniven i försvar. Ord, jag kastar ord! Mina sista försök att skapa reaktion före jag bestämmer mig för om jag ska svänga 180 grader och stänga alla mina dörrar.

Förnärmad, förolämpad, reducerad till en helt intressant chans men ingen fara om den går förbi. Om du inte kämpar också, vad skulle jag få om jag skulle vinna? Ett halvintresserat hjärta, oengagerat!

*lägger tarotkort*
..Ja ja. Man kan inte förvänta sig så mycket från folk utan stark skorpionbetoning, folk som lever mer på ytan och inte reagerar från det plutoniska djupet. Men man blir cynisk av sådant här. Trött och cynisk.

~ ~ ~

*lägger tarotkort*
Jag kände det där, hörde det genom nivåerna. Okej, alltså, jag tänker inte bara ge upp. Vi fortsätter, yes?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar