torsdag 1 september 2011

Välkomna, men rubba inte mina cirklar?

Ovan: Frida och jag välkomnar de nya i denna symboliska bild.

Nästa vecka börjar kurser och då får vi se mer av våra nya gulisar. De ser ut som trevliga människor. Välkomna hit! Känner dock ett visst vemod över den stora mängd människor som kommer att börja samla sig här omkring. Jag tycker om tystnaden (vad den inte räcker för länge) och ljuset och dörren och lugnet. Och det där att man kan tala random saker här utan att folk tycker att det är konstigt att man rör sig över gränserna på det där viset. Jag tyckte väldigt om början på sommaren, då var det riktigt skönt här..

Å andra sidan är det ju väldans roligt att se allihop igen. Då kan man sitta och fjanta sig en massa igen.
Satu och jag den dagen som jag fick *en hel sida* läst på hela dagen.
(Men läste mer sedan i bibban på kvällen, fick morkkis, eller är addicted till littvet-texter.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar