lördag 24 september 2011

Lite barndom på nytt


Prövade Ahlgrens bilar: saltlakrits idag, jääättegott. Smaken av originalbilarna men med det där goda salta också. <3 Detta kanske inte är nån stor nyhet för de flesta, men jag brukar inte gå å köpa en massa godis från matbutiken, så att ha hittat det här gjorde mig glad.

Och på tal om andra barnsliga nöjen så sitter jag och tittar på Harriet the Spy filmen av Nickelodeon, med Michelle Trachtenberg i huvudrollen. När jag började läsa boken tyckte jag inte alls om den, men filmen har övertalat mig att ge den en andra chans.


Vid tidpunkt 4:18 i det här klippet kommer de till någons hem/trädgård som verkar väldigt kreativ och rolig. Lite så skulle jag vilja ha mitt hus också, att när man kommer fram så är det tydligt att man har hittat en bohem, men estetiskt fint också.

Läste tidigare idag nån analys om hur boken indirekt stödde unga lesbiska i den tid den kom ut. Igår sade jag att veckoslut är bra för att koppla av och nåt om hur jag läser för mycket.. Ändå hamnade jag på nåt sätt in på analyser och författarbiografier. Ska fortsätta se på filmen nu och försöka koppla av på riktigt..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar