söndag 4 september 2011

Allt börjar imorgon.


Lång dag imorgon. Intro till konstvetenskap börjar kl. 10, sedan lunch, info för littvet och efter det Prosa möte. Med lite tur så kan jag börja på tentläsning kring kl.15? Eller tja, borde läsa vad det nu var som vi ska läsa för Petersburgskursen. Barnlitteraturteori börjar också denna vecka, jee!!

Så nu blir det dags för sanning. Kommer jag att orka med konstvetenskap, eller borde jag ta visuella studier som litet biämne istället? Får se..

Hursomhelst vill jag kombinera visuell konst, kvinnovetenskap och litteraturvetenskap till nånting klyftigt. Jag skulle gärna göra sådan konst som har flera nivåer, hänvisningar till konst och litteratur och teorier och allt möjligt. För att klara av det ska jag studera mera. Men jag skulle gärna arbeta akademiskt också i framtiden.. Vi brukar skämta med Frida om hur vi kommer att stanna där på insten och vara lite sådär som Mia och Mia som är härliga och arbetar där just nu och inspirerar oss.

Varför videon med Katy Perry där uppe? Jag är van med att få gå vart jag vill, när jag vill, och njuta. Nu ska jag hit och dit och får längta istället. Okej, det är nu mest fullbokat bara den här måndagen, och visst kan jag njuta lite imorgon också, jag är bara så spoiled från sommartiderna att det svider lite! ;) Jaja, inte så allvarligt alltså..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar