fredag 23 september 2011

Loving Annabelle / Kinnie Starr


Såg den här filmen, Loving Annabelle, tack vare youtube, men det ser ut som om de har tagit ner filmen nu. Synd! Det var inte en speciellt amazing film, men jag tyckte om karaktärerna och deras struggles. Jag vet inte om jag skulle se om filmen många gånger, men jag är glad över att ha deras historia inom mig, att ha hört den, att den finns där. Ska inte spoila slutet just in case, men let's just say att jag struntar i det officiella slutet och håller hårt på det alternativa slutet istället.

Filmen handlar alltså om en stark ung kvinna och en lärare i nån slags kristen skola. Kristendomen som en förbjudande faktor till deras attraktion/kärlek finns nog där, men den inre kampen som läraren känner är mer komplicerad än det och det ger berättelsen större verklighetskänsla. Andra teman är kärlek mellan elev-lärare, ung-äldre, stark-skadad. Vi får också se samhällets kritiserande idioti in action. Filmen skulle säkert passa att visa i någon skola för att skapa debatt.

Hur som helst.. Tycker mycket om den här sången Is it alright av Kinnie Starr som någon har använt för denna Loving Annabelle video. Den är mjuk och lockande, eller dreamy Neptune så som mitt inre. Det händer gång på gång att sången passar det som försigår inne i mig, känslor och moods. Rekommenderar också Starr's Sun Again.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar