tisdag 6 september 2011

Arkenkylan och S:t Petersburg

Trots filt och stor kopp te fryser jag ännu. Trött, sömnig, behöver sova mer eller bättre. Struntar fullständigt i att ta Petersburgskursen på allvar. Massor arbete. Orkar inte. Har för många andra kurser och tenthelveten att förbereda. Den väcker inga starka passioner, det är inte kursens fel, jag känner mig helt enkelt inte tillräckligt dragen till ämnet. Det är intressant och ok, men jag har inte tid för kurser som inte inspirerar på riktigt. Planerade in den bara för att vara mer förberedd inför resan i oktober. Följ hjärtat. Så ska man leva så mycket som möjligt. Och hjärtat säger nej. Ska gå på föreläsningarna ändå och se om jag lär mig nåt..

Så många människor här på uni just nu. Man kan inte enkelt gå till ställen och dra lines som "åh vad jag fryser, jag behöver nån att värma upp mig..?" Etc, etc, etc. Har fantiserat ihop flera olika konversationer kring det här redan. Får nöja mig med tankar idag.

Sitter på föreläsningen just nu. Gör anteckningar elektroniskt. Snabbast så. Tycker om sådant som handlar om mycket äldre tider, kungadömen och hovintriger, antika tider och liknande. Ska lyssna nu..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar