måndag 12 september 2011

Dagen består av mat och böcker..

Håller på och blir frisk tror jag, för idag åt jag lunch (min favorit: enkel risotto med majs/ärter/paprika mix + avokado on the side) och nu har jag cravings för både kaka och varma smörgåsar.

Kämpar mig fortfarande igenom Little Women och börjar känna mig mer och mer insane efter att ha spenderat alltför många timmar i systrarnas sällskap. Läsarna på Librivox har blivit bättre, handlingen är helt intressant nog, men någonting känns väldigt fel och nu längtar jag till slutet bara för att få komma tillbaka till min egna (sane?) värld igen.

Läste någonting jag gärna skulle fråga mer om, men då skulle jag behöva erkänna att jag läst det. Äh, hemligt liv har sina drawbacks.

Ska baka nåt som heter Solskenskaka / Kerstinkaka. Med eko-ägg och växtriketsfett istället för margarin. Jag brukar inte köpa hem mjölkprodukter så ofta, har typ aldrig mjölk eller smör hemma. Njuter dock av ost ibland, jag tycker så om ost.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar