tisdag 27 september 2011

Kvällssysselsättning


En av de roligaste aspekterna av att måla är att man aldrig riktigt vet vartåt en bild är på väg, åtminstone om man är en sån som jag. Någonting växer fram, det förändras beroende på mood och vilka edits verkar fungera.. Det här började med att hon såg mycket yngre ut, får se vartåt det går med tiden. Har några aningar om vem hon är som person, men vi får se.

Blev blogg-taggad av Frida! Bloggkedjebrev, men utan hotelser om farliga saker som kommer att hända..?

1. Varför började du blogga?
För att alla cool kids gjorde det, förstås!
(Och för att jag ville öva på att skriva hela saker på svenska. Och sätta hit lite kreativt stuff och utmana mina gränser.)


2. Vilka bloggar följer du?
Dom i min lista, en som jag helt fräckt stalkar utan lov, och en drös andra som jag aldrig egentligen hinner läsa..


3. Favoritfärger
Alla färgerrrrrr..!! Regnbågspowerrr!! Och purkle. Och grönt, men inte på mina kläder.


4. Favoritfilm
Svårt att välja.. Enemy Mine är fin, om fiendeskap och fred. What Dreams May Come också: "When I was young, I met this beautiful girl by a lake." // "A whole family lost to car crashes. Enough to make a person buy a bike." // "Is that a kind of occupational hazard of soul mates — one's not much without the other?"


5. Vilket land drömmer du om att besöka just nu?
Någonstans varmt och soligt, med good company.


Vidarenominerar dearest Satu som jag inte sett till på länge nu igen (i verkligheten).

EDIT: Läs Satus svar HÄR.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar