onsdag 14 september 2011

Tentläsningstimmar

Ja så går det när man är sjukt trött på att förbereda inför tent som man inte är tillräckligt motiverad för. Man börjar med att se på en liten eye-tutorial och så sitter man i en och en halv timme och har det roligt med ritplattan. Alltså, jag tänkte inte sitta här så länge, men tiden flyger utan att man märker ibland.. Men glad är jag över resultatet i alla fall.

Kommer antagligen att vara nervös inför tenten imorgon kväll eftersom jag är dåligt förberedd. Nånting har jag lärt mig om perioder i historien dock, för jag gissade inte helt fel idag när Frida förhörde om pjäser och deras uppkomsttid.

Wish me luck..?


PS: Prosa har vinkväll med våra fina nya gulisar ikväll men jag snorar och hostar och har tent så jag stannade hemma. Vill gärna lära känna de nya, synd att missa denna goda chans. Hoppas de har det roligt!

PPS: Följer man tutorials och är noggrann så är det inte så svårt att göra realism. Svårigheten, enligt mig, är att orka sätta veckor på att måla färdigt en hel scene. (Jag ville inte ha ett scary öga som videon gjorde, så jag valde att ha en mildare look.)

2 kommentarer:

  1. Shit, har du gjort det där? Förstod jag rätt? Otroligt snyggt blir det ju!

    SvaraRadera
  2. Yeps. :) Roligt som bara den att göra!! För man börjar ju med nånting som ser ut som en vanlig doodle, och så tweak man, och tweak, och tweak..

    Digital realism är min favoritsyssla när det gäller konst, men det tar sin lilla tid att göra, och det behövs reference pictures och det tar sin lilla tid att hitta, så eh.. :P Men det är min favoritsyssla när jag har tid. X) Svårt att veta vad man ska sätta sin tid på. Vilken väg i livet att ta.

    SvaraRadera