söndag 4 september 2011

Söndag i bilder

De där jättefåglarna med suicide bombers balanserande på dom ligger fortfarande hotfullt i Aura å. Se hur de stirrar på förbipasseranden. Jag gick på andra sidan för säkerhets skull och träffade..

..syrran, som var på besök i Åbo, och hon kom med bribes! En finfin orkidé som jag tycker så om! Är inte helt säker på varför jag får bribes, det är svårt att inte ana ugglor i mossen.

På platsen (vid stadsbibban) fanns ett litet torg, typ, med en gubbe som såg ut att laga sina lersaker på stället. Ja, Åbo är ju kulturstad, ju..?

Var förtjust i ugglorna och de där lerduvorna som lät som riktiga duvor. Tydligen är Åbos djur en duva eller nåt liknande.. eller så föll jag för nåt försäljningstrick. (Köpte dock inget, var hungrig, fokuserade på mitt mål: maten.)

Gör folk normalt så här? Tycker inte att jag ser andra sitta ner vid sitt bord och ta fram kameran när maten kommer. Men hur kan man låta bli? Jag ska börja titta efter riktigt noga, kanske jag bara har missat det..

Jag försöker se normal ut trots fotandet, men det lyckades inte. God mat. Brunch. Lätt och härlig. Glömde vad stället hette.. det är där mellan ån och torget, efter Blanko, som hade lång kö.

Så här såg det ut där åtminstone. Skulle ha väntat tills den där random människan hade stigit ur min shot, men han pynjade där så länge.

Efteråt. Folk står och pratar vid en pratbubbla av alternativ kultur. Råkade stöta på en gammal kamrat från gymnasiet också, men blev så överraskad att jag glömde ta bilder, d'oh!

Vi gick till kyrkan (för att titta på den) medan vi väntade på syrrans kamrat med bilen och råkade nästan joina en konfirmation som hade avslutats. Vi infiltrerade gruppen väl, de var finlandssvenska, vi talade lite med en gumma. Jag fotade marängtaket..

..och den bild av Jesus som ser ut att vara från en musikal.

Efter dessa timmar av tal och skratt så begav syrran sig hemåt, och jag fotade min nya blomma fanatiskt. Joy! X)

1 kommentar: