tisdag 27 september 2011

Förarglig tid

Jag stirrar på timglaset. Vem satte igång det? Jag hade ju sett till att det skulle få ligga där så att man inte behöver pressa fram nånting, vi skulle dala som löv och virvla i vindarna enligt säsongerna. Nu rinner sanden sakta ner, jag svär över varje korn som faller. Vem gav lov för det här? Inte jag, inte vi, nej. Uranus? Saturnus?  Korten säger: följ hjärtat, syssla med det som du älskar. Det står i kartan också, din lycka finns där. Ja ja, men så står det också att du är brilliant där du är. Någonting ska förändras och uppgraderas, men vad då? Det behöver inte vara det mest självklara svaret. Kom ihåg att du är awesome, säger de till dig. Och jag får inte vara stilla och tysta musen, säger de. Men det vet jag ju redan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar