lördag 10 september 2011

Planer avklarade!

Is this the face of someone som var på Turkkusex-mässan?
Yes, yes it is.
X)

Såg på intressanta shower, träffade ljuvliga människor, inhandlade saker och hade roligt.

Läste på hemsidan att Chelsea Charm's bröst växer varje månad med 2,5 cm p.g.a. den teknik som använts för att göra dem stora. Redan nu är de skrämmande stora, kommer hon inte att bli invalidiserad till sist? Det är ju inte bara sådär att gå omkring och bära på dem. Funderade att det kanske är lite som att vara eternally pregnant? All den där vätskan och tyngden..

Tyckte väldigt om showen med männen i balett-outfits. De dansade väldigt bra och steg över gränser.

På tal om balett så fanns ju Turun Baletti där, men jag vågade mig inte på det där med riktig smisk. Framför alla. Det såg ut att göra verkligen ont! X) Kanske nästa år, eh?

Ron Jeremy verkade som en helt ljuvlig person!

Panthera Blacksmith var super impressive, charmig också, såg ut att njuta av det hon gjorde, stark som bara den, helt otrolig. Trots det var jag mest i identification-mode, så på sätt och vis njöt jag mer av Cricket, som jag kunde se på utan att gränser i mig blev diffusa. Det är konstigt att det fungerar så, att med vissa sorters looks så kan jag inte ta den distans som behövs för att kunna känna attraktion. Fasnar någonstans. Det brukar ofta bli så med typer som är väldigt traditionellt feminina. Kan inte riktigt njuta av dem för jag kan inte stanna i subjektspositionen, min position är luddig. Jag fattar det icke.

De hade konst (tavlor) uppe också på ett ställe. Inspirerande!

Kunde säga mycket mer om kvällen och kamrater, hade det verkligen roligt, men det här  får räcka for now. Skulle vara roligt att gå dit med en lover också. Future plans..

4 kommentarer:

  1. Chelesa Charms var hur underbar som helst. Vi sa med flickorna att hon säkert får en massa komplimanger för sina bröst men att hon har ett jättevackert ansikte också. Hon blev så glad att hon ville ha en bild på oss. :D

    För övrigt var jag lite sur, mässan var förvånansvärt straight. Hade förväntat mig mer HBT och enda transpersonen jag träffade var från Turun Baletti...

    SvaraRadera
  2. Ja, som person gav hon ju en fin utstrålning, men jag förhåller mig ändå kritiskt till extrem kroppsmodifikation som är starkt förknippat med nutida kroppsideal. Vi som samhälle är redan messed up concerning hur vi förhåller oss till kropps/skönhetsideal, och därför get det mig the creeps att hon har valt att superfokusera på ett ideal som vi redan nu drar för långt. (Lite så där som fotbindning för att få sexiga små fötter. Om några gör det för att de är så into sin fetish, great, men när det är utspritt i samhället för att folk känner sig otillräckliga..?) Min kritik går snarast mot idén av det hela, hellre än direkt mot henne som person. Objektifiering. Inte att undra på att hon blir glad av en sådan där kommentar som ser henne som en person när hon är the ultimate of objectified boob-women. Om resten av samhället skulle vara mer responsible så skulle det inte vara så oroande att nån har super boob fetish, men bara genom att se på reklamer kan vi se att detta är "the thing" i vår kultur, boobs och kvinnor säljer vad som helst. Balans först, sedan fetish.

    Var lite missnöjd över kommentatorn som fler än en gång made it seem as if det bara var guys som var intresserade av kvinnor på pålar eller vice versa med män som strippar, dom var lite efter sin tid, men åtminstone hade de merchandise för lite vad som helst.. Hade dom den där balettuppvisningen också när du gick? Tre guys hade först sin show som manly men, sedan kom de ut i balettklänningar och dansade till "all the single ladies" med mera och hade vissa feminina dancemoves. :D DET var supercoolt.

    SvaraRadera
  3. Jo, det är nog sorgligt att man vill göra något dylikt åt sig själv. Lite det vi tänkte på när vi ville poängtera att hon hade ett vackert ansikte.

    Va? Nej, det missade vi! Oh crap, det låter ju ascoolt. :D

    Jo, expot var nog i alla fall riktat åt alla. ^^

    SvaraRadera
  4. Ah, vi är inne på samma banor. X) Undrar om dom där typerna gjorde det flera gånger, jag hoppas det.. för jo, annars var det ju inte speciellt varierat så där med synliga gränsöverskridningar. Undrar vad det beror på. Who knows, who knows..

    SvaraRadera