onsdag 22 februari 2012

Sjätte husets lektioner börjar

Solen har just gått in i fiskarna och jag känner mig tilltufsad i min dagliga verklighet (fiskarna = 6:e huset för vågen). Okej: städa, sov mer, ät bättre saker, gå tillbaka till att börja dagen med motion och säg inte ja till alla projekt.. Höll på och brista av stress i slutet på dagen, behöver en hel del lugn och ro.

Början på dagen var inte heller speciellt fin. Läste nåt som jag tolkade som vardagslycka: lekande barn och att få syssla där hemma och göra nåt vettigt istället för att springa över till TYS (hyresvärden här) för deras senaste påhitt och känna som om man aldrig är hemma egentligen förutom för att sova, men vad skulle det nu vara för poäng i att vara här anyway.. Att läsa om annat frambringade både glädje och en känsla av tomhet och meningslöshet.

Det är lätt att tveka när man har dagar som det här. Har suttit och försökt tolka: är det okej om jag.. , borde jag försvinna och ge fred och ro? Jag vet inte. Tänker på andra händelser och vibbar och tyckte det var positivt. Fortsätter framåt. Jag kan inte bära hela ansvaret, folk måste meddela på något sätt vad dom vill speciellt då de vill ha mer ro.

Astro.com har lagt upp en ny Zodiactopia comic strip igen. Ja de där ljuvliga krabborna.. Jag är inte lika okunnig som vattumannen i strippen, men ibland är man i mörkret när det gäller att gissa (eller vibba) sig fram till vad som pågår under skalet. Har ett "thing" för skal, dock, så det är inget klagomål, det är väldigt tilltalande, en del av attraktionen. Det har nåt att göra med vad som finns där under.. The soft center.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar