torsdag 9 februari 2012

Dagbok torsdagen den 9:nde

"Ohmygod so effing cute I'm gonna DIE!!!" ..och egentligen var reaktionen starkare än det, jag försnällar svordomar för att jag vill vara civiliserad. Men jo, vi passerade varandra och jag dog, så är det.

Jag frågade mina guider genom mina kort igår ifall de kunde visa mig nåt från ett av våra förra liv. De svarade ja. Förstås när jag vaknade på morgonen hade jag glömt att jag frågade och det mesta av mina drömmar tynade bort, men en sak stannade:
Någon ledde mig till en spegel och jag såg inte mig själv i reflektionen. Där stod en man, helt snygg väl, mörkbrunt hår, lite så där square-jawed Brad Pitt-aktig typ, men med en helt vanlig attityd, inte en ego typ. Och jag tyckte det var lite obehagligt att jag såg ut så där, för jag vill att folk ska behandla mig som en kvinna nu, oberoende av hur jag ser ut eller känner mig inuti.
Och drömmen fortsatte med helt annat..


Annat idag: stora koppar kaffe (med mycket mjölk, tack), ny begagnad bok om trädgårdarnas historia som jag köpte billigt för några dar sen och pulkkamöte! Prosa is going to RULE fastlaskiainen, I tell ya!!

Hittade en tidsskrift på humfbibban som är VACKER och intressant. Storyworlds, om allt möjligt narrativt. Might come in handy!

Yup, that's random stuff från idag. Jee.

3 kommentarer:

  1. Vi kommer att rule i regnbådens alla färger, I tell ya!

    SvaraRadera
    Svar
    1. O hey, måste se till att nån tar många fina bilder av oss. :)

      Radera