måndag 27 februari 2012

Eldvarning: TMI (too much information)

Idag är litet av en ord-dag.. Har suttit och funderat på hur jag kunde beskriva.. och bestämde mig för att jag borde läsa mer erotik för ett större ordförråd. Lyssnade på föreläsning om ikonografi och plitade ner ord som: låta fingrar springa längs hår, låt mig.. låt mig.. låt mig.., slicka sucka suga slemmig sakta stunder samman, medan jag ritade en eld och skrev ner het i den.

Det handlar alltså inte om att jag vill skriva erotik utan om att skriva en sorts lovsång, att hylla och få erfarenheten uttryckt i ord.

Och så ska jag skriva nånting konstigt: det är det nya som inspirerar och tänder på idag. Ser bra ut vettja.


PS: mer konstigt, inga hidden messages, bara övning:
Månen vandrade i snabb takt förbi sunday, solens dag, och hon vaknade till att det var måndag morgon. Solen var annorlunda nu, den gjorde krock med hennes svettiga panna och förblindade henne med ett kallt ljus. "Stig upp!" ropade skenet rakt in i hennes näthinnor. No mercy, alltså. Kanske är det därför som sunday heter söndag på svenska, för efter den är man söndrad och arbetet tar vid. Hon rörde vid den halvvåta handduken på sängen och hennes kinder började blossa. Ja, hon var ju i åbo nu, i staden där man får vad man älskar.
...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar