lördag 4 februari 2012

Saturnus tyngd

Det dova ljudet förstärktes när han stannade av och började vända om, tungt, arbetsamt. Hans ljud när han stannar är inte det samma som när han vandrar framåt: tonen är i högre skala och det öronbedövande ljudet blir svagt. Saturnus.. Jag väntar på att du ska gå framåt med mig igen. Vi går tillbaka över samma hedar, samma vindar, under en annan dag än första gången, ljuset är blekare och kraftlösare och det är ingen säsong, varken sommar eller höst. Mellanting, paus. Du tar mig tillbaka till slaktplatsen för att förstärka någon poäng. Denna vandring tar en evighet..

Vi har gått i tre år redan. Ett år kvar. Vi hade arbetat bra, började komma någonstans, nu raserar du det vi byggde. Stagnation. Hon tittar bakåt också, medan jag står en bit framför. Jag hör inte till det liv som står i den riktningen, jag är framtidsväg. Saturnus drar oss bakåt, bakåt.. "Tänk om, tänk på det, tänk igen.."

I slutet av Juni kommer den att gå framåt igen, sedan stannar den inte i Vågen längre. Nya horisonter dyker upp när Saturnus går in i skorpionen i slutet av 2012. Jag väntar på att känna mig fri. Jag väntar på goda nyheter. Jag väntar på att någonting äntligen får hända.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar