måndag 5 december 2011

Kreativa kurser och sen kurser från helvetet..


Försöker limma fast en bild på en hal mapp, med gesso. Note to self: börja med att måla gesso på mappen, no doubt fungerar det mycket bättre. Men jag har hörnet i press nu (se bild ovan), hoppas det håller.

Hade stora planer för vampyr-portfolion också då när vi hade den kursen, men livet gav mig några skarpa sparkar då, så det var riktigt tillräckligt att bara få portfolion gjord. Tar igen förlorad tid i den här kursen istället.. Har det roligt, helt enkelt.

Den hösten gjorde mig till en kämpe för humana kurser som tar i beaktande att livet händer åt studerande också, man kan inte räkna med att allt vi behöver hantera är stress och pengalöshet och sådant som går att förebygga med studenthälsan. Kurser som går många månader i streck och kastar käpp i hjulet för fortsatta studier är ett rent helvete. För mig gick faran över och vår långa kurs i litteraturhistoria gick riktigt bra. Men det kunde ha blivit väldigt annorlunda.

Nåja, men tillbaka till det roliga..! Jag ska fortsätta lägga ut gesso och hoppas på att det här fungerar, för jag är väldigt otålig att få börja sätta ihop alla delar nu! (Det fattas visserligen ännu några skriverier, men det ordnar sig.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar