fredag 9 december 2011

Dröm, vardag, vardagsdröm

Med pappren framför mig och kursarbetet knappt påbörjat sitter jag och stirrar rakt ut i luften, mot dörren som leder till korridorer, alla dessa glasdörrar, nivåer av medvetande.. Tänker på igår, julfesten var lyckad, hade mycket roligt, tog en massa bilder.

Drömmer. Ser framför mig hur vi är hemma, sysslar med vardag och tänkande och mat och allt det där. Jag tar slumpmässigt bilder av dig hela dagen, från morgon till natt, dokumenterar dig, så som du är just nu idag, för jag vill aldrig glömma och jag vill kunna drabbas av nostalgi om 20 år och titta igenom bilderna då och skratta av glädje och kärlek.

Någon kommer in och mitt medvetande dras tillbaka genom korridoren och glasdörrarna in i rummet där jag sitter och plötsligt är bordet och pappren och kursarbetet närvarande igen. Ja, jag borde kanske få det här gjort nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar