söndag 11 mars 2012

Vetandets blommor

Om jag inte hade korten så skulle det vara enkelt för mig att misstolka, för där finns så få strån att ta tag i. Å ena sidan är det lite zen master, å andra sidan kan det vara som en stängd dörr. Få strån, inga blommor bland med, inga tecken. Väldigt zen.

Kanske det är därför jag brukar vara lite övertydlig. Jag oroar mig mer om att folk inte förstår känslan bakom vad jag säger än om vilken information jag kanske ger ut. Brukar tala med Meo som gillar måttlighet gällande vad folk vet, jag å andra sidan är arg nånstans inuti och vill hellre att folk vet och behandlar mig illa än att folk inte vet och skulle behandla mig illa om de visste. Men det här är lite irrelevant nu, off on a tangent..

Korten säger jeejeejee! Och jag tittar på dem och tänker: jaha, vågar jag tro det..? Kollar energierna. Allt bra, more or less. Jaha. Nå, jag fortsätter med min mars i skytten, för andra goda planer har jag inte just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar