onsdag 21 mars 2012

Subkulturhumor

Ska läsa/skriva nåt om jag, jaget som någon har funderat på alltså och skrivit om, och när boken dök upp fick jag en awesome astro-joke thing i mitt huvud som ingen skulle ha fattat, men jag tyckte det var otroligt festligt att jag får läsa jag.. vågen som man är.. med väduren (jaget) som sin motpol.

(Jag är vi. Vågen härskar över och lever i vi, du och jag som enhet, fattar inte alls det där med uberindividualism och att inte vara fler än en, ser det helt enkelt inte, går helt förbi. Nåjo.. Det var jätteroligt, tro mig!)

Dessutom satt jag och min motpol brevid varandra på kursen. Hon med ett biologiskt hjärta kring halsen, jag med ett symboliskt hjärta kring halsen, båda i samma stil. (Jag kände på mig att hon skulle ha på det, så jag satte på mitt också.) Hi-la-ri-ous! Eld och luft, den fysiska våren och den glömska hösten, impulsen och funderingen, det råa och det civiliserade, det köttsliga och det symboliska.
Orförande och vice. Kanske tutor och tutor. Plans to take over the literary world. We make a great team.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar