måndag 19 mars 2012

Repen

Hade otaliga repliker idag, i mitt huvud, saker som jag tänkte mig att så där skulle jag säga.

Vi kunde diskutera rep, jag skulle fråga om de mjuka fibrerna faller i smaken eller ska det vara hårt, så att det håller? Vi kunde binda ihop en konversation med skratt och lek och underliggande annat. Knyta hårt så att intensiteten kunde fysiskt kännas..

..eller bara diskutera, utforska idéer och inte binda oss vid regler. Lätt och accepterande med vingar, fjärilsrörelser, att bara flyga framåt från en sak till en annan.

Men vi känner oss bundna, eller hur? Jag vet inte riktigt varför. En rädlsa för att störa nånting sovande som borde hållas knutet, kanske. För det att bara säga det som är betyder ju inte att nånting skulle behöva göras genast, det behövs tid för att göra rep av trådar. Var ligger det svåra?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar