torsdag 15 mars 2012

Häxeri

Ångestrop. Fällan som slog igen igår är en som någon annan hade satt igång för många år sedan. Denna person tog några ord och förhäxade dem så att när de kommer upp igen så skär de i mig och i vissa specifika fall bildar de en ring som fångar mig totalt. Jag har arbetat länge på att hitta anti-häxning, men min egen magi vill inte riktigt bita på det..

Ironin är att personen knappast ämnade sin förhäxning att vara så stark och hålla i sig längre än någon vecka. Fällans magi har tagit sig en egen ande och jag tror inte att ens häxerskan kunde demontera fällan nu. Men det finns hopp.. Du och jag öppnar en större kraft då vi vänder värme mot varandra, porten till Anahata öppnas fullt och ordens förhäxade smak faller bort. Porten hålls inte öppen hela tiden, bara buddhor sysslar med sånt, men det gör inget. Den finns där som räddning när skuggorna kommer.

Det är mindre viktigt att veta orden och undvika fällor, jag vill inte skapa murar och regler, ingen ska behöva akta sig för de förbannelser jag står under. Det viktiga är att vi har porten, så när jag flyr av rädlsa behöver du bara hålla om mig - metaforiskt, på distans eller på riktigt, så öppnas dörren, anahata..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar