söndag 4 mars 2012

Flyttfågel eller bobyggare?

Random hus i Åbo härifrån.
Folk omkring mig talar om att flytta. Jag kunde flytta med dem. Jag och Meo har samma behov av träd och inomhusväxter. Vi skulle gärna ha katt. Frida talar ofta om husdjur också. Vi tre skulle högst antagligen vara i harmoni. Så vad är problemet?

Kanske det att jag är lycklig var jag är nära ån, med ett blommande träd utanför fönstret och fåglarna som kommer in på sommaren.

Kanske det att jag vill flytta ihop för kärlek, inte bara flytta omkring mina saker som en rolös studerande.

Och så ska Meo bort till hösten för en tid. Och jag hoppas på att nya möjligheter skulle öppna sig för mig så att jag kunde börja på det liv jag på riktigt vill leva. Och Frida har vi inte hunnit diskutera med ännu..

In the mean time så känner jag mig på nytt inspirerad att kasta ut saker och göra mig mer redo för plötsliga omvälvningar. Jag vill ha förändring. Det kan vara shockerande och nytt - vad beträffar förändringar i fjärde huset så är jag redo att ta emot det. Så går jag omkring och sjunger på den här..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar