tisdag 22 november 2011

Tjuvlyssnat? Uh-oh..

Hittade en sajt genom att (ofrivilligt) tjuvlyssna till Linda och Sophias diskussion på facebook. Tjuvlyssnat.se! Där finns många söta historier, så som den här..

Det var så sent på kvällen att han erbjöds ett fullt OB-tillägg:
Ica, Jönköping
Klockan närmar sig 23 och affären ska snart stänga. I den långa kassakön står bland annat ett gäng fulla och fnissiga tjejer ~17 som ska betala. 
Tjej 1: Jag har inte lagom mycket pengar!
Tjej 2: Fan också!
Killen i kassan (lutar sig framåt mot tjejerna): Ursäkta, sa ni något?
Tjej 1: Jag har inte lagom mycket pengar! Vad fan ska jag göra?! (Hon börjar frenetiskt rota runt i sin handväska och människorna i kön börjar irriterat skruva på sig. Hon fortsätter med allvarlig röst): Kan jag betala med en tampong då, snälla?
Hon räcker fram en tampong mot kassören och stora fnissattacker utbryter i kön.
Kassören (blir högröd i ansiktet och mumlar): Det går inte…
Tjej 3 rycker in och betalar och tjejgänget lämnar sedan affären.
Kassören: Jag har aldrig varit så nära en hjärtattack i hela mitt liv!
Dam (som lägger upp varor på bandet skrockar lågt och säger): Men det var väl bara roligt?
Kassören (med blossande kinder): Nej, det där var min lillasyster!

Hoppas på att bli expert på att tala så som nedan efter alla kurser i visuella studier. Beskrev idag omgivningen som deprimerande och full av mättade färger, så jag är på väg, yes?

Yrkesskadorna satte in direkt:
Mediayrkeshögskola, Hägersten, Stockholm
En kille ~22 tittar ut genom fönstret på den väldigt tjocka dimman.
Killen: Alltså! Kolla ut genom fönstret! Som om något satt ett full-diff filter på hela grejen.
Kvinna ~32: Aa, med typ 75% opacity och en liten gradient där nere.

Och den här skulle kanske passa in nånstans i flickkursportfolion. Se, jag kastar inte bort tid, det här är nyttigt för mina studier? Dessutom kan man säga mycket om samhället, värderingar, uppfattningar och kultur genom att undersöka tjuvlyssningarna. Det är nästan empiriskt! Nåjo.. Har värsta studiemanin på gång, kan inte koppla bort från allt det där med analys och insamlande av material och idéer till projekt, men jag gilllllarrr detttt!!

4 kommentarer:

  1. Intressant att du kan se på tjuvlyssningarna med analytiska ögon. Tänk vad härligt om man kunde forska i det där på något sätt... För mig är sidan bara ren och skär underhållning :)

    SvaraRadera
  2. X) Det har blivit en studieskada, världen är inte den samma efter att man börjar njuta av att vara i Arken tills 7 på kvällen. Kände mig riktigt aimless när jag gick hem efter 4 för några dar sen, kvällen kändes oääääändlig. 0.0 Men jo.. JEE. :D

    Läste idag nån forskartext om hur flickor skriver på nätet, låter inte far fetched att nån kommer att skriva om de här sajterna också?

    Å fasen vad din blogg e cool!! Mindar du om jag länkar till å läser den?

    SvaraRadera
  3. Uuuh, bara man sku komma av sig att läsa alla intressant forskartexter! Oh no, I dont mind :) Oj, jag kanske borde ha frågat dig också? (mn jag kan trösta dig med att jag inte tittat in så ofta? ;)Får jag länka dig också?

    SvaraRadera
  4. Så mycket att läsa, så få livstider. x.x Hehee, jag är bara så försiktig, å du får ju höra sen ändå vad som sysslas med här så int mindar jag. X) (Till varken läsandet eller länk, länkar e ju bra.)

    SvaraRadera