onsdag 30 november 2011

Idag i känslouttryck

Jag är hög på ett hej, sätter händerna mot hyllan står mot dig och väggen smälter bort för några sekunder. Jag blundar, andas, är glad. Det var så lite, men jag kan leva på smulor.

Inget hejdå, det är så just nu, tycker inte om det, ska göra mer så att vi kan ändra på det. Jag längtar inte till drömhav och vita stränder, jag har aptit för vardag med dig, för den är full av ljus.

Går hem och funderar, full av kraft, inspirerad av möten och protester, vill göra mer på många sätt. Sätter fryspizza i ugnen. Byter kläder passande till långpromenad i kall stad. Prosas filmkväll hos Satu idag.

Nöjd med idag. Vill bygga vidare, vara bättre, hitta tillfällen, stjäla stunder. Hmm.

4 kommentarer:

  1. Det blev en jättemysig filmkväll!

    SvaraRadera
  2. Ja! :D O Captain, my Captain! Inspirerande film i dessa evil times. Roligt. Och väldigt mysigt!

    SvaraRadera
  3. Kanske vi får ordning på HF om vi ställer oss på borden?

    SvaraRadera
  4. Det fungerade ju inte i filmen heller, han gick ju ändå, så tja, inte bordstående som ett sätt att få ordning.. är mer inclined att kasta frukt i demonstration eller nåt. :P "Humanister out of control!"

    SvaraRadera