söndag 6 mars 2011

Slice of life

Livet leker, kursarbetet flödar, tycker om det här.. Söndag känns bra, ska träffa folk för att planera vårt kursprojekt. Där ute lyser solen och hela dagen har fåglar flygit till mitt fönster för att äta solrosfrön. Blåmesar, talgoxar och de där fina gröna som har ett helt otroligt kvitter. ..Nej, inte undulater.

Hälsade på hos syrran igår och det var en mindre (spännande) shock att kunna se på teve (jag har ingen), rolig film - och alla de där reklamerna. Vi satt en stund och himlade oss över de budskap som kommer fram i dom, och värst av allt, att de där pre-feminist Saarioinen reklamerna om mat som mamma har lagat har vunnit pris för bästa reklam någongång i tiden. Ja, den där bubblan vi lever i.. Universitetsvärlden där allt är bra och mer jämlikt och folk är snälla med normbrytare.. och så kommer verkligheten emot där Saarioinen får pris för att ha gått tillbaka till 70-tals värderingar! Inte att undra på att homosexuella inte ännu har ordentlig adoptionsrätt. Man blir så arg. Men det var roligt att rant med syrran.

Gick på Tom of Finland utställningen igår, ska skriva om det senare, det kommer nog att ta en stund. Kan inte riktigt lägga mig till ro före jag gjort något kursarbete, det gnager på mitt sinne, måste fortsätta.. Man har liksom inte rätten att leka för länge före man åtminstone försökt läsa/skriva nånting, även om det är söndag. Dessutom är den där listan på böcker som vi ska läsa till litthissan lång, lång, låånnng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar