fredag 25 mars 2011

Romantiskt fluff, drömmar.

Jag dagdrömmer att du dagdrömmer om mig. En dröm i en dröm i en dröm och vi är ute vid räcket och det är salt i luften och vi talar oväsentligheter. Tillsammans, på äventyr, livet. Senare inne med ljud och ljus och värme och tittar ut genom fönstret, äventyr där ute, men jag ser inte ut jag ser på dig, och du ser hur jag ser på dig, och då vet du. Kanske inte allting, men mer, om hur vacker du är, precis som du är. Jag korsar oceanen med några steg och plötsligt är vi alldeles nära och jag bryr mig inte om att jag gör dig nervös och folk får stirra om de vill. Inget stort, bara kyssar, det är för tidigt för utpräglad voyerism. Och väggarna börjar rasa, och kvällen går vidare, och tillfredsställelsen att avsluta natten på samma plats, tillsammans. Jag drömmer att du också drömmer..

2 kommentarer:

  1. Whoa, fick lite Inception-fiilis. Verkligen fint beskrivet :)

    SvaraRadera
  2. Tack för kommentaren, gör mig jätteglad. <3

    SvaraRadera