måndag 28 maj 2012

Var är min ritplatta!?

Vattenfärg och sådant, genom ett filter. (Från dec.2011)
Ja, alltså, när jag flyttade satte jag ritplattan någonstans säkert, för den får förstås inte böjas eller ha en massa saker på sig.. Det är först nu (ca: en månad efter flyttningen) som jag plötsligt har fått dagar som inte är studier från morgon till kväll, så allting i mitt rum är fortfarande i två stoooora högar.

Ni trodde att jag överdrev, va? Ha!
Tänker varva studier med städande nu i dessa välsignade sommardagar, men jag undrar hur länge det tar att gräva sig fram till det där "säkra stället" som ritplattan är. Jag ska vara den store skaparen för Prosas hemsida och en CV-aktig sak borde göras snart (och detta behövs plattan till). Dessutom har jag inte på länge fått skapa visuellt ordentligt. Jag får hålla mig till traditionens penna + papper ännu, men åh, längtar efter mitt digitala kanvas och de uttryck det ger mig.. Jag vill måla något om det som är så ständigt i mitt sinne för det gör mina stunder lyckligare. Ljuset.

Nåjo, hur länge kan det ta att få ordning på täppan, hmm?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar