söndag 28 augusti 2011

Mer bildbevis på att jag har ett liv..

..eller väntas nu, jag har bilder av studier och bibban. Räknas det som ett liv? Inte speciellt glamoröst kanske, men jag gillar det. Hade alltså en rolig skön lördag ute på stan och på stadsbibban.

Tänkte leka foodbloggare, men nåja.. Kom på idén först efter att det var halvätit.

Jag bibblade alltså med Frida (bild ovan). Vi hade inte riktigt hunnit med frukost, men till all tur tänker dom på sådant där i stadsbibban och har ett fint café.

Insåg att jag aldrig kommer att hinna läsa alla fina böcker.. Lämnade också den här kvar på hyllan. Vill ogärna säga precis vad jag lånade, känner mig smått generad över vissa val, haha! Beslöt mig i alla fall att fortsätta läsa serien skämmerskans barn och har Skämmartecknet hemma nu (av Lene Kaaberbøl). Ska också titta igenom The Witch Must Die, The Hidden Meaning of Fairy Tales (Sheldon Cashdan). Känner mig kritiskt inställd redan från början, nånting känns lite off, men vi får se. Väntar på att de bästa kurserna ska börja, till exempel barnlitteraturteori, och även om vi kan börja läsa kurslitteraturen redan nu så ville jag ha det här också att leka med.. Det går inte att läsa kurslitteratur med samma lätthet när man vet att man ska kunna använda det man läst senare. Ser fram emot att få riktig träning i hur man kan tänka om barnlitteratur.

Frida (ovan) jagar kunskap om öglor och mönster. Jag jagar fina bilder.

Efter bibban hade vi hade turen att få höra på en ung musikant som var riktigt bra och hade fin röst.

Och vi hittade den finaste klänningen! Tyget var härligt! Jag tycker om svart medan Frida mumlade nåt om färger som jag knappt hörde medan jag stod och grät över att till och med det minsta numret är gjord för någon lång person och det skulle kosta en hel del att få nån expert att sy upp det där jäkla (svåra) tyget, etc etc etc..

Efter andra fynd (inte klänningar utan saker jag på riktigt behövde) åt vi och lekte matbloggare igen.

På kvällen var det forneldarnas natt och akrobatshow på Aura å. Såg inte så bra. Korta människor ska laga sig till sådant här i tid för att skaffa bra plats, inte anlända 10 minuter före som jag.

Jag tror bestämt att jag inte är den enda som fotar sitt liv..? Frida (ovan), Erica, Malena och jag drogs sedan oemotståndligt mot gamla goda Bremer och lördagen avslutades med goda vibbar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar