tisdag 23 augusti 2011

Fina litteraturvetenskap

Var ute på vift idag, men drogs tillbaka till studieplatsen Arken efteråt ändå, trots fuktiga kläder p.g.a. regnpromenaden och allmän trötthet efter att ha vandrat långt ut till nånstans/ingenstans utanför staden. Det var helt roligt att kolla in nya ställen och få lite motion, och jag hade gott umgänge också. Nu är jag alltså i Arken, har läst färdigt Racine's Faidra och börjar på Strindbergs drömspel.

Här är bilder från igår, då vi också studerade väldigt, väldigt flitigt.. mellan diskussionerna och kaffepauserna.

Den fina gröna termosen (som ser ut som en kyckling?) och flitiga Frida.

Och här är jag då, försöker se flitig ut. Håller ju i en bok för fasen! Märk den väldigt matchande (sköna, varma) gröna filten, som inte bara matchar termosen utan också den svagt gula soffan.

Och jo, det är väldigt viktigt att färger matchar.
Jag har en matchande kudde också.

Tycker att soffan ser blekare ut än den är, det syns bättre i verkligheten att de går ihop.

Men jo, här finns allt möjligt härligt på ÅAs littvet. Snart får vi nya gulisar också, det ska bli jätteroligt! Studiekamraterna här är de bästa, och lärarna/föreläsarna/whatevs är fantastiska också. <3 Trivs väldigt. Har haft drömmar som gått sönder och hittat ljus att glädja mig över. Har oroat mig för någon nära som inte mått bra och funnit att även den perioden gick över. Har varit frustrerad med dinosauriekurser som krävt stor satsning och bränt många nerver. Hittat vänner som fattar och skrattar, och en sån vän som jag aldrig trodde jag kunde få. Får se vad kommande (läs)år för med sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar