onsdag 17 augusti 2011

Den nervösa musen

Sökte på mitt namn, jittermouse, och fick veta att det är namnet på en kattleksak (not surprising) och ett fiskbete!? Har obehag för att fiska med vassa krokar (vill ogärna skada fiskarna) och med den där så ser det ut som om man dränker en råtta också. Hu!

Eftersom det kan kännas ensamt ibland så har jag stundom funderat på att skaffa råttor. Har hört att de är väldigt intelligenta. Tänkte ha två och kalla dom Lotte och Jerusalem efter personer som har med Den unge Werthers lidanden att göra. Ja, jag vet, alla hatar den boken. Det gör det bara roligare att jag finner nöje i den. Det är inte så att jag idealiserar den sortens kärlek, jag kan bara relatera på nåt sätt, dock inte så där att det är så jag skulle göra på riktigt. Men på ett emotionellt plan så kan jag fatta det. Åtminstone till en viss grad.

(Upphovsman: jag själv. Media: digitalt.)

Tillbaka till råttorna. Av nån anledning ritar jag en massa möss. Mitt artistiska alter ego är en mus eller halvt mus-människa. Bara för den skull skulle det vara roligt att ha några råttor, eller möss. De skulle påminna mig om att måla "for fun", leka mera, pröva. Och så skulle de vara sällskap. Men vi får se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar