lördag 13 april 2013

Nyinförskaffade böcker


Inspirerad av vissa andra sätter jag också upp en bild på vad jag lyckades släpa hem från Stockholmsresan. Man borde kanske börja med muskelträning så att man kan dra hem större byten.

Fick böckerna I litteraturens underland (festskrift till Boel Westin), I bilderbokens värld 1880-1980 (av Kristin Hallberg och Boel Westin) och den nya bilderboken Den stora smällen. Väldigt lycklig över dessa.

Själv köpte jag Barnboken i samhället, Rosa den farliga färgen, Sweep (Book of Shadows + The Coven + Blood Witch), Kråkflickan, Miss Peregrine's home for Peculiar Children och mangaversionen vol 2 av Soulless.

Läser just nu ungdomsromanen Earth Girl av Janet Edwards, vill få den klar före jag börjar läsa på något nytt, även om min nya bokhög känns väldigt lockande. I Earth Girl känner jag igen vissa drag, sådant jag använder själv när jag skriver scifi, så jag har fler läsorsaker än njutning gällande denna bok. Funderar hela tiden "hur gör hon här?" och "vilken kontrasteffekt skapar det här?" medan jag myser med intrigen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar