lördag 21 april 2012

Flyttfågel

Hela kroppen värker. Undrar om jag är gammal, ur kondition, eller både och? Vissa "gamla" verkar yngre än jag själv. Kanske inte fysiskt, men i deras inställning till livet. Och vissa genom hur de beter sig, ha! Men det är helt okej och kan vara charmigt, även om man får hoppas att nästa gång så går det mindre dramatiskt till. Hmm, men nu har jag avlägsnat mig från flytten. Alltså, flyttade många många många saker idag och sover första gången i nya stället nu. Får se hur det går. Rummet är i kaos. M's föräldrar hade bil och många andra hjälpte till. Stort tack till dem. Fin dag.

Jag hade lämnat fönstret öppet där hemma och när jag öppnade dörren hade en talgoxe hittat in. Den pilade ut snabbt och målmedvetet. Det var härligt. En sista gång, mina vilda fåglar, inomhus.

(Vill gärna skriva mer, men kroppen vill ha vila. Skriver i pulser mellan pauser.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar