söndag 30 oktober 2011

Mystik om stulna saker


Sitter och funderar på vad jag hade på min stulna laptop. Där fanns foton, men många av dom var inte så viktiga eftersom jag har satt upp de bästa här i bloggen. Där fanns en dyrbar fil med random idéer som kommit från konstiga konversationer i bokrummet, som till exempel inspirationen att göra mime tarot kort och en bilderboksidé. Där fanns början på en dikt. Och viktiga välorganiserade bookmarks. Jag hade gjort den perfekt anpassad till mig, det känns smått bittert att starta om, speciellt efter att ha sett typen som gjorde det och fått höra föraktet för oss (vi på Arken) i hans röst.






Mystiker som man är så funderar jag på meningen bakom händelsen. Solen gick in i skorpionen då och för mig in i det andra huset som har med ägodelar, självkänsla och produktivitet att göra. Jag frågade korten samma dag förstås och frågar igen idag och svaret är det samma: jag är för passiv, väntar istället för att ta itu med skrämmande saker, måste ta tag i livet och göra mer.

Jag har arbetetat hårt hela period 1 på studierna. Brukade komma hem sent och bara krasha, sova sova sova. Så det handlar inte om att vara passiv i mitt dagliga liv. Astrologiskt sett är Saturnus just nu i samma grad som min Pluto (conjunct), det är dags att förändras eller gå under. Korten svarar på samma sätt om och om igen: lär dig mod.

Jag tycker att jag har lärt mig en hel del om mod dessa senaste år. Måste jag bli modigare? Visst. Jag kunde ha gjort något när jag såg vår tjuv, jag gick en liten bit brevid honom och gjorde inget. Jag är en våg-skorpion, både domare och polis, och jag släppte tjuven!?

Gotcha. Try harder. (Det är inte så lätt när det handlar om andra personer, man vill ju inte gå för långt och göra dom illa på nåt sätt.) Men var det nödvändigt för Universum att ta min dator? Ge den tillbaks nu! *taps foot och väntar*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar