lördag 23 april 2011

Musens dagbok, en solig lördag, tanken på framtiden

Efter nästan 2 veckor som innehållit endera en smärtsam hosta eller feber av olika temperaturer börjar det kännas som om jag på riktigt börjar bli frisk igen. Jag behöver en break, en paus från studierna, men en sådan kan man inte ta nu - deadline imorgon. Börjar känna en sorts burn out, den där känslan att man inte orkar lyfta ens ett blad på en bok, det är alltför tungt. Men det går väl över. Ska försöka hitta sätt att koppla av riktigt ordentligt.

Min lönn tänker blomma snart. När jag flyttar vill jag ha min lönn med mig. Jaja, det går ju inte, men den har varit min trogna vän i så många år, jag kommer att sakna den. Don't get me wrong, jag har ingenstans att flytta just nu, jag funderar bara mycket på framtiden just nu. Tänker försöka rensa ut så mycket onödigt tjafs som möjligt från min lilla etta, det är omfånget på min hemförändring.

Astrologiskt sett kommer det att ta till slutet av 2012 förrän alla delar har fallit på plats, men åtminstone är vi en god bit på väg nu. Jag ser fram emot att få någonslags klarhet i vad jag ska göra vad gäller yrke. Jag behöver inga definitiva svar, men nog en väg att gå på. Och resten av livsdelarna, ja.. allting är väl lite uppe i luften ännu, men jag försöker hålla tag i det jag kan så gott det går, så får vi hoppas att andras delar faller i mönster som harmoniserar med mina. Det finns en hel del val som måste göras för att det ska gå nånstans, andras val påverkar mina val. Får se hur det går.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar