fredag 25 februari 2011

Behind on everything, till och med bloggandet laggar.

Nej nu. Har redan funderat ut flera dagars blogginlägg (inte för att jag sitter och planerar, det bara händer) men inget är nedskrivet. Var ska jag börja, jag vill skriva ett råddinlägg..

Träffade en massa folk igår som man annars också har träffat, men nu träffades vi. Förhoppningsvis är vi nu några steg närmare att kännas och talas, det är så konstigt att se folk i gångarna och inte ha någon kontakt. Social som man är där djupt inne någonstans så känns det bra att ha en orsak att åtminstone säga hej om man inte kommer på något annat. Dessutom är alla på litteraturvetenskap oerhööört intressanta, vi (ja, egozilla inkluderar sig själv i det här) är briljanta alltså!

Före vinet och träffandet gick kursen kulturjuridk. En av föreläsarna berättade om hur det är att vara enskild näringsidkare. Jag hade glömt hur roligt det är, allt det där som har med den enkla firman att göra. Företagandet finns i mitt blod på något sätt, i min livskraft, det tänder passionen direkt. Inspirationen slog till mig som en kläpp i en mega stor tung klocka. Men här finns väl knappast tid att syssla med sånt just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar