torsdag 28 juli 2011

Kaos, inget organiseringssinne..

Lovade att jag skulle resa tillbaka till sibbo i slutet av juli / början av augusti. Sedan började det dyka upp program.. Få färdigt det ena och det andra, snart ska man börja läsa på tent på allvar inte bara for fun, en kurs börjar snart som kräver att jag är online varje söndag klockan 20 och morsan bor ju förstås på medeltiden och har inget fungerande nät. "Meo" är på väg hitåt, vill inte missa henne. Och så vet jag inte när jag får socker igen, jag väntar, det skulle vara synd att sticka just när man kan få en "hit", men jag vet inte när, kan ta hur länge som helst ju.. Borde hitta alternativa sätt, men har inte kommit på någon bra strategi, ännu. Och hur gick det nu med den där kursen jag skulle ta för att ha en grund i trädgårdsarbete och så att jag kunde ha en chans att arbeta nån sommar i England om jag vill, jag hann inte ens börja. Kanske jag kan börja nu? Det är vuxenutbildning, designat för folk som arbetar hela dagarna, kanske jag skulle orka med det och universitetsstudierna? Eller är jag helt nuts.. Har många kurser utvalda för nästa läsår redan. Och så har vi konstarbetet, det måste gå framåt, det finns potential där.

Jag får huvudvärk av allt det här som inte passar in. När ska jag resa? Hinner jag? Var kompromissa? Om jag tar en sak i gången, bestämmer ens en sak, skriver in i en kalender, kanske det börjar klarna..

Jag önskar att jag kunde arbeta var som helst, så där som på teve, man har laptoppen med sig och det trådlösa nätet funderar bra på riktigt. Och så skulle jag resa världen runt med min laptop, art tablet, och familj, och livet skulle vara både stimulerande och tryggt, och där hemma skulle jag ha min svarta Frieserhäst, och så vidare..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar