onsdag 27 juli 2011

Paus

Tar en liten break från mitt läsande och skriver här istället. Stötte på nån på nätet för en tid sedan som skrattade och sade att han inte läser böcker. Han har nog inte haft den här erfarenheten. Man lever med karaktärerna när man läser dem och blir chockad när boken-författaren bestämmer sig för att ta livet av den där typen också. Så chockad att jag måste ta en break. Vissa händelser kan man bara inte fortsätta från bara så där.

Har äntligen kommit ifrån sådant som hållit mig ifrån läsandet, jag känner att det finns rum för att läsa nu. Har flera böcker på gång, men koncentrerar mig på Cirkeln (av Mats Strandberg, Sara Bergmark Elfgren). Fick en knagglig start när jag försökte börja på den medan jag var på "semester" i sibbo (konstanta avbrott) och hade problem att hålla reda på vem som var vem för en tid, men nu går det inte att sluta läsa. Det känns som om jag har en vampyrbok väntande där på sängen, den kallar på mig och vill dricka mitt blod, den vill att jag ska öppna den igen..

Ja, jag kan inte motstå. Slut på pausen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar