måndag 4 juli 2011

Henna

Jag hade planerat att gå till Arken och läsa lite litteraturteori här på dagen. Men vädret är perfekt: lite svalt, molnigt. Perfekt för att städa och fixa allt möjligt som jag inte fått gjort förut..

..och så fick jag plötslig inspiration att sätta henna i håret. Att henna mitt hår ger mig huvudvärk, så jag har det i 30 - 45 minuter, och det brukar räcka för den ton jag vill ha. Försökte googla mig fram till orsaken till huvudvärken men fick mest konstiga svar som att det beror på tyngden. Dessutom ska henna kunna bota huvudvärk i vissa fall. Någon sade att det kan vara pulvret som gör det, så jag funderade så här att när huvudvärken gått över så ska jag pröva sniffa det lite och se vad som händer.. Då menar jag: öppna påsen, det dammar, andas in. Inte som kokain, alltså.


Så här rött ser det ut i det här ljuset.. I vanligt ljus ser det brunare ut. Om ni sett mig förut så kanske ni märkt att mitt hår är annars också lite rödbrunt.. I visst ljus verkar den ganska lika min normala färg, i annat ljus är håret mycket mycket rödare nu.

2 kommentarer:

  1. Uuuuh! Me like ^^,

    Kan nog mycket möjligt vara tyngden, det har jag problem med. Inte så att jag får huvudvärk men nacken blir duktigt arg på mig efter en-två timmar..

    SvaraRadera
  2. Yay! :D <3
    Ack, jag antar att du har knep för att förbättra ditt lidande efteråt? :(
    Hmm, det börjar värka efter bara en halvtimme åt mig, känner dock inget i nacken, borde jag göra det? Kanske inte. Det borde finnas något sätt att kontrollera detta.. Gå omkring med stuff på huvudet for the fun of it? JA, ska pröva det också. X) Mådde illa tidigare idag så jag skippade det där hennasniffandet och väntar tills min kropp är glad igen. Fattar inte vad det tog åt den mittiallt..

    SvaraRadera