söndag 3 juli 2011

Pride

Det är pridetider igen och jag missade hela evenemanget som vanligt. Förra året var jag åtminstone nära Helsingfors, men hade så mycket på gång, en massa släktingar att hälsa på. Det här året njöt jag här i Åbo med en vän och ångrar inte ett skvatt. Men nån dag ska jag nog kolla in det.. gå med?

Håller på och tittar på en dokumentär om pride på yle areena. Hälften in i programmet så sitter jag och funderar på om det är meningen att det bara ska handla om män..? Figures..?

För oss som spelar/spelat online pet games så är det värt att notera att Subeta har flera pride saker i sitt spel, märkte just att de har gett ut en ny pride sticker man kan samla till sitt album, medan Neopets håller på sin gamla "don't ask, don't tell" policy. Man måste ju skydda barnen, ni förstår... Subeta rules Neopets, helt klart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar