fredag 22 juli 2011

Måste läsa.. Anorexi comic!


Bilden ovan: LÄS DEN HÄR

Det här är helt sjukt bra, har länkat till den förut på facebook. Är alltid lika imponerad av både hur hon behandlar ämnet och hennes ljuvliga klara comic-stil. På något plan kan jag relatera, fastän jag aldrig ens har prövat på diet. Har för mycket ego för sådant, att banta skulle ta på min stolthet, är fast besluten att bara anpassa min livsstil så att jag får det resultat jag vill ha. Jag kan vara jäkla envis. Därför skrämmer det mig lite att jag kan känna igen tankesättet och empatisera, eftersom viljekraften finns där och kunde användas fel, men det är inget att oroa sig över, jag har mina envisa principer som räddar mig.

I högstadiet hade vi en vän som led av anorexi. Hon blev bara skin och ben, nästan dog. Det är viktigt med konst och underhållning som sprider kunskap, så att vi kan bättre förstå, stödja så gott vi kan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar